Rozhovor s Lukášem Dostálem

Rozhovor s Lukášem Dostálem

www.jatkoaika.com

           Patří k největším brankářským talentům současnosti a to nejen v rámci České republiky. Stále ještě teprve devatenáctiletý brankář Lukáš Dostál absolvoval kompletní sezónu ve Finsku. V ní potvrdil, že jeho výkony ze závěru  loňské sezóny, kdy opustil Českou republiku a přesunul se do finského klubu Ilves Tampere, nebyly žádnou náhodou.

           Lukáše jsme se zeptali, jaké byly jeho začátky, kdo ho v kariéře nejvíce ovlivnil a na další zajímavé věci, které se dozvíte v níže uvedeném rozhovoru.

  1. Proč ses rozhodl být brankářem?

Když jsem byl malý, tak mě bavilo ve všem chytat. Vždy, když jsme něco s kamarády hráli, tak jsem byl vzadu, abychom nedostali gól.

  1. Od kolika let chytáš?)

Chytám od 6 let.

  1. Kdo a proč je tvým brankářským vzorem?

Mým vzorem je Carey Price. Líbí se mi jeho styl, protože je hodně klidný při pohybech. Dokáže výborně číst hru. Přijde mi, že máme podobný styl chytání.

  1. Kdo byl tvůj první trenér brankářů?  Od kolika let jsi ho měl?

Můj úplně první trenér brankářů byl Jaroslav Odehnal. Měl jsem ho cca od 8 let.

  1. Který trenér brankářů tě nejvíce ovlivnil a proč?

Všichni trenéři brankářů mi něco dali. Jako malý jsem se naučil základy bruslení s J. Odehnalem. Posléze jsem dlouhodobě jezdil do Ostravy za Rostislavem Haasem. Velký krok ve svém chytání jsem udělal s Jiřím Sklenářem. Spolu jsme kompletně překopali můj styl, vylepšili techniku bruslení a celkově dali nový směr mému chytání. V Ilvesu jsem se střetl s Markusem Korhonem, který je v přístupu k chytání hodně podobný Jirkovi, takže jsme navázali na jeho práci.

  1. V čem je pro tebe trenér brankářů důležitý?

Základem pro mě je, abych měl s trenérem přátelský vztah a mohl s ním řešit úplně všechno a zároveň mu mohl 100% důvěřovat.

  1. Měl jsi někdy rozpor se svým trenérem brankářů, co se týče chytání (ohledně tréninků, zápasů atd.)? Jaké?

Spor jsem nikdy žádný neměl. Vždy to bylo o vzájemné komunikaci a hledání společné cesty.

  1. Jak moc je pro tebe důležitá brankářská technika v tvém chytání?

Pro mě je správně zvládnutá technika chytání základem všeho. Samozřejmě, že v určitých situacích nejde jen chytat technicky dokonale. Technika ti jenom pomůže, dá ti výhodu, ale pak je stejně na tobě jestli puk chytneš, nebo ne. Brankář musí najít hranici mezi dokonalou technikou a přirozeným chytáním.

  1. Co všechno děláš pro to, aby ses zlepšoval?

Dělám vše, co uznám za vhodné a cítím, že je důležité pro mé tělo. Snažím se držet stravu, chodit včas spát, pracovat tvrdě na suchu i na ledě. Nechodím pařit a opíjet se do barů, vše směřuji vyloženě k hokeji. Občas je to náročné, ale vidím, že mi to vše přináší ovoce.

  1. Co je tvým snem v tvé hokejové kariéře?

Jednou se dostat do NHL a zvednout nad hlavu Stanley Cup. Pokud to nevyjde, tak chci alespoň cítit, že jsem pro to udělal vše.

 

Ukázka zákroků Lukáše Dostála z letošní sezóny

www.youtube.com/watch?v=rgmDGpL5QyQ

 

Autor: Jiří Sklenář